Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

torsdag 22 december 2011

JULMATEN... FÄRDIG!

Hej!
Ja!... nästan all julmat är färdig! Sååå duktig jag är!
Neee ...jag var tvungen att fixa det mesta i förväg ...och frysa en del för att jag kommer att jobba ( och tjäna de stora pengarna till stora växter !) hela julen! 
Det är inte så synd om mig faktiskt...det är många som jobbar i jul-helgen.


Köttbullarna ligger i små fryspåsar tillsammans med kåldolmarna och revbensspjällen , så att min man kan bara ta ut de vid frukosten och vänta tills det är dags att äta julmaten efter Kalle Ankan!
Smidigt,va?

Kåldolmarna kan jag inte vara utan vid jul...mina är gjorda som i Rumänien: kokta långsamt i tomatsås och buliong som serveras med en klick creme fraichè och grov bröd till. Revbensspjället blev ovanligt bra den här gången...det kan bero på att jag tog sojan på slutet!


TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

1 kommentar:

  1. Hej Karla!
    Såg just att du blivit följare, så kul!
    Mums, här sitter jag vrålhungrig och tittar på din goda mat..

    God Jul och julkram till dig/Tina

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...