Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

fredag 31 januari 2014

Sudden

Den här lilla krabbaten ser såååå oskyldig ut när vi är hemma och sitter framför TV...tillsammans ...men kommer det en katt i närhetten ...då blir det andra "bullar" , spikrak i luften hoppar han och ser till att katterna lägger sig någon annanstans.


Pepsi, vår första hankatt klarrar sig... för att han försvarar sig direkt och ibland räcker det att han bara tittar lite "fult" på Sudden så släpper det , hunden vänder och lägger sig surt tillbaks i soffan.
Men den andra katten, vår birmakatt, har blivit ganska stressad av detta, det syns tydlig på henne att hon stör sig på att hennes vanliga sittplatser är upptagna nuförtiden , hon är inte som vanligt ...det kanske räcker med att börja om för början och se till att han lugnar ner sig...säga till hunden i tid som vi gjorde förr.
 
 
Men man glömmer uppfostra om hunden...man tycker att han borde veta sin plats nu...men det är väl så hundar lever för dagen...inte undra på att de glömmer uppföra sig och försöker på nytt hävda sig, eller hur?

TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

2 kommentarer:

  1. Man vinner oerhört mycket på att tidigt uppfostra / lära ( med snälla metoder, belöning / inte bestraffning) hunden vad som är tillåtet och inte. Samvaron med andra djur brukar dom sköta bra själva. Hur de uppträder är dock väldigt mycket avhängigt av ras och individ. Vår Nelson och Sigge är de bästa kompisar och gillar verkligen varandra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, min man behöver bara "morra" lite gruvt till hunden ...så vet han sin plats...men jag tar till godiset för ...morra (?) det fungerar inte när jag gör det, vet ej om det beror på ljudet...eller att jag inte riktigt har pli på honom.;-)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...