Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

tisdag 14 januari 2014

Pepsi och Sudden

Ja!
Och vem väntar ALLTID lika villigt , pigg och vaken på en promenad i den nya snön?
Sudden ...förstås!
Han älskar snön, men det kanske gör de flesta hundar...!


Ett litet "problem" med det finns ju...för att katt-hanen Pepsi står ju i vägen...så fort han får chansen för att visa hunden vem det är som fortfarande bestämmer!
Konstigt att Sudden blir så förtvivlad varenda gång, orolig och lite smågnällig tills jag kommer och tar bort den stora farliga "lejonet" som envisas med att blockera vägen!



Idag är jag mycket tacksam för det snön vi fick, allt ser så himla rent där ute, Sudden behöver inte spolas i duschen efter all grus han tar med sig in längre, det är bara de små fåglarna som syns mest att de behöver lite hjälp med maten...undrar hur de skulle klara sig utan all vinter gott vissa människor tar fram till dem...
Så ut med fröna...och försöker hitta en bra plats som inga katter kan nå...



TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

1 kommentar:

  1. Det är två riktiga snyggingar ni har.
    Och visst är det viktigt att komma ihåg att mata småfåglarna. Allra helst när man en gång börjat ge dem mat. De ger ju oxå mycket tillbaka, vackra att bara titta på. Jag tycker det är särskilt intressant att se hur de samsas och ordnar matkön.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...