Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

söndag 19 januari 2014

Mannagryn som mellanmål.

Hej!

Jag köpte mig min lilla favorit sylt burk från ICA, som är den godaste jag vet i mataffären, den är gjort på svarta små körsbär som man sällan hittar här i Sverige och som påminner mig om min farmors egen delikatess , hon serverade den alltid på ett fint assiett i glas med guldkanter , som nåt sött till kaffet eller teet...
Smaken är ganska lika, farmors var lite mer tjockare och hade flera bär...och hennes var ju... hemmagjort!


I Rumänien äter man inte mannagrynsgröt om man är ...vuxen...Fattar inte varför denna regel...jag känner att jag måste nästan ursäkta mig att jag fortfarande gör denna fantastisk goda "efterrätt" att ha som mellanmål eller nåt gott framför TV-burken.
Jag brukar anmärka (?) att det är ju mycket billigare att lägga den i små portioner i kylen... än att köpa den färdiga varianten, bara för jag är fortfarande barnslig förtjust i det.


Så enkelt och så gott...prova du också!

TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...