Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

torsdag 1 mars 2012

Tomat och Habanero chili

Hej!
Jag var på väg ner till källare för att kolla sådderna som inte trivs så bra ser jag nu...förutom just tomaterna och chilin...
Är det värmen...eller omskolningen...inte vet jag...
Tagetteserna (de små) dör för mig..., de stora ...stortrivs.
Ser några vita småkryp i såjorden...kan det vara det?


Nej...jag sätter igång och sår mera tagettes...har jätte många kvar, så det är inte hela världen om de försvinner för mig! Nu vet jag att hemligheten med att så tagettes ligger i hur just fröet sås i jorden! Om man sätter fröet rakt ner i ett litet hål i såjord så kommer det upp med en sannolikhet på 8 /10 ! Inte illa , va? Förra året lade jag ca 100 st. i jord och skördade typ 4 plantor av alla!

Den här underbara chilin : HABANERO tog jag frön förra året från en torkad frukt från affären...så jag vet inte riktigt hur den smakar...Visst är de gulliga de små plantor jag fick av det?
Detta ska vara en riktig HET sort!

TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

1 kommentar:

  1. Sådde tagetes förra året och det gick bra får se om det blir några i år.

    I morgon ska jag försöka så min chili och tomater.

    Mår bättre nu, men är lite försiktig med vad jag äter.

    Kram Helene

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...