Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

onsdag 21 mars 2012

Frö med posten

Hej!

Ja! Finns det något smidigare än att handla sina frö med just hjälp av POSTEN ?
Frö med posten har en jätte bra hemsida : lätt att komma fram till det man är intresserad av och lätt att plocka i varukorgen med.
Gå in och kolla på ANNANASGUBBARNA, på exotiska växter och se på häftiga jordgubbar!
Helene tipsade mig om vårtävlingen ,var med du också , det är många som får chansen att vinna presentkorten!




 Vet ni vad de här söta PÄRLORNA är för något?  Det är PETUNIA-frön : namnet är ULTRA BLUE ! De är inte bara vackra ...de gror bra med. Jag satte 20 st den 9/03 och 10 dagar senare omskolade jag 15 st. av de alla. Jag har inte hunnit med några bilder på dem ännu ...men snart ska ni se   ;o)  Det ska vara kant-petunior som är av en rik-blommande-sort, till lådor och rabatter... med en höjd på 20-30cm.



  De söta fjäril-formade små plantor ni ser här är sådder till klätterväxten : PURPURVINDA som kom upp fantastiskt snabbt på några få dagar. Squash-en har jag aldrig provat förr..det ska bli spännande att se om man får många frukt av det...jag ställer "undan" en pallkrage till de 7 st.plantor jag fick fram...  i växthuset.


Köket börjar bli full med mina kryddor : 2 sorter persilja, lite gamla frö av dill ( som otroligt nog tog sig bra det med ) oregano, basilika och timjan.
(!) Ett litet tips om just basilika frön : ställ inte små sådderna på ett svalt ställe efter groning, de gillar värmen alldeles för mycket ... efter mitt andra försök flyttade jag basilikan tillbaks till fönsterbrädan över elementet...det verkar fungera alldeles utmärkt , de har börjat växa!

TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

3 kommentarer:

  1. Som det spirar och växer där hos dig! Härligt att se.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Kul att du är med och tävlar!

    Oj vad det växer hos dig :-)

    Här har jag liten skala men det beror på att jag åker bort snart och inte vet om mina sådder överlever min frånvaro.

    Kram Helene

    SvaraRadera
  3. Glöm inte att lägga ditt inlägg i en länk i kommentarerna hos mig i tävlingen!

    Helene igen ;-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...