Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

fredag 16 mars 2012

Vintergäck

                                 Hej!
              
       Ja ,jag hittade några vintergäck i en av rabatterna idag , så fina och välkomna är de!
Denna förvildade växt trivs hos mig bara på en plats. Under massa löv där jag har en större en .
Då måste det vara att just den platsen är inte bara fuktig...den måste ha högt PH värde, därför de få vintergäcken jag har mår så bra på våren hos mig...
                                    ;o)

 Inte mycket till annat liv i trädgården... ännu är det kallt på nätterna och växterna har inte vaknat ...på riktigt.
Jag vågar inte än att ta bort alla gran-grenar som ligger över rosorna, alla löv som skyddar vissa växter som kan försvinna på vinter pga för kalla minusgrader.

                      Hoppas ni får en fin och solig dag idag ,för den behöver vi alla lika mycket!
Har ni märkt att solen ger oss så himla mycket energi ? Jag har lust att gräva ,,,men måste vänta på bättre och varmare dagar  ;o)
Just det! Kolla in hos Katarina ...det är ju Blomming Friday idag!

TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

3 kommentarer:

  1. Satte vintergäcksknölar under äppelträdet i höstas och hoppas på att de kommer snart. Ännu syns inget och jag hoppas jag inte satte dem för djupt eller för grunt :-)

    Ja solen värmer faktiskt riktigt ordentligt nu och gör mig piggare.
    Idag ser det tyvärr ut att bli lika mulet som det blev igår så det blir till att klä på sig och gäspa sig genom denna dag.
    Men det är ju fredag så nåt positivt är det ;-)

    Kram Helene

    SvaraRadera
  2. Hej Karla,
    Vilken tur jag har som bor i Skåne, här blommar bla, snödroppar, blåsippor, hästhov och snöklockor. Idag har jag varit ledig och suttit och njutit i solen 24 gr. Hoppas värmen kommer snart till dig också.
    Ha det gott
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  3. Vilka fina vårliga collage du gjort.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...