Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

söndag 11 november 2012

Vas med äkta..jul färg?

Hej!

Har sett att julhandeln är helt full proppat med traditionella jul färger 
RÖTT och VITT!
ÄNTLIGEN!
Har redan i tanken några lösningar...men frågan är.
varför tänker man inte, när man ser på sommaren precis på samma färger ...
på just julen?


Det är ju (?!) precis samma färger!
Kan det vara så att det är för ljust ute, att man inte tänker på värme-ljus och andra godsaker som hör till Jule-tider?
Här i Sverige äter man julmat som ...påskmat så...är det...pepparkakorna?
NEJ...jag tror att det är någonting inom oss människor som förknippar dom förändringar med tryggheten, så att vi dras till traditioner som ska skilja sig från vintertid till sommartid.



Varför är det bara när man tittar vintertid på just sommarbilder...bara då man upptäcker "på nytt" det fantastiskt fina med det fräscha över sommarblommorna?
Ser ni vad jag menar när man tittar på knoppen av schermin-busken?



Idag har ja tydligen en VARFÖR dag,tror jag...det går väl över.
Jag ska börja ta fram jul-sakerna för att se om jag har nåt i 
rött och vitt
så är jag också en med jul-trenden iår!



TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

1 kommentar:

  1. Rødt og hvitt...ja det er jo også julfargen...som det er sommerfarger...ikke tenkt over likhetene før..:)
    Det kryper mot advent...og jeg gleder meg til å lage julpyssel:))

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...