Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

onsdag 21 november 2012

JUL-KRANSAR

Så himla roligt det blir när man jul-pysslar och jul-fikar tillsammans med goda jul-krans vännerna!
Den här gången blev den 10 gången vi gjort kransar till Första Advent...
lika roligt och givande som alltid!



Vi hann med 2 kransar var, på 3 timmar, massa gott och en ny "medlem" i 8-års ålder som tyckte det var jätte kul att göra en liten jul-krans...jag tror hon blir kvar i gänget från och med iår.



Tyvärr så är bilderna lite mörka...men om ni tittar noga så ser ni materialet : idegran (den snyggaste), vanlig gran, enris (den stickigaste), cypress (otrolig vacker...nästan för perfekt...liknar plast) och lingon-ris .




Min krans har en fin detalj , tycker jag...(varje jul) knypplat spets-band köpt på Eriks-hjälpen för alldeles för lite pengar, både enris och gran med glasblommor som blinkar starkt i nattljuset .

Lingon-hjärtat har blivit en populär jul-krans hos mig eftersom den är så enkel och snabb att fixa.




Saffrans-kaka , godis, dajm-tårta, kakor , glögg , kaffe och te...vad kan man mer begära?
För att inte tala om Alvas egna jul-choklad-bollar !




Tack mina vänner för en fin eftermiddag...jag ska tänka på er varje gång jag ser 
på min dörr-krans... ;o)...
hoppas ni hade en lika bra dag ni med ,
vi ses!




TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

4 kommentarer:

  1. Det är himla kul att göra kransar:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Hej ! Jag har gett dig en liten award som finns att hämta och läsa om hos mig. Och vilka underbart vackra kransar.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jättekul att inspirera och pyssla tillsammans med goda vänner.
    Ni har lyckats alldeles utmärkt med era kransar, dom är superfina alla.
    Och vilket gott fika som belönen sen, mums!

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  4. WAOOO ... här fanns det massor med inspiration till att göra kransar !!
    Jättefina kransar ni har gjort !
    Tack för att du vill dela med dig till länksamlingen på min blogg !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...