Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

tisdag 26 juni 2012

Iris

Hej!

Min "vita" iris...hmmm...vit? lite ljus blå, tycker jag.
Har två stycken köpta förra året och är planterade i "månne-rabatten" ( den med bara vita och rosa blommor ;o)
Fick bara en blomma /var iår hoppas på fler !


De här riktig tidiga irisar växer bra och blir bara fler...har delat plantorna och det syns inte på dem ...trivs utmärkt både i sol, skugga eller halvt...spelar inte roll var jag planterar dem ...de trivs!


Och de här fantastiskt fina mörka irisar...har jag fått från min granne Lotta för några år sedan och nu har jag massor av de (?!) ...man ska antagligen se till att knölarna är fria från jord , annars får man inga blommor...


 Ser ni Pepsi bland "ogräset" ? Nu växer det så det knakar ...säger dem... allt både blommor och ogräs-blommor!


Jag ska lägga en "fruktansvärt" vacker sort imorgon, i ett nytt inlägg...om ni kollar så får ni se : det jag kan lätt kalla Drottningen av alla irisar! Vi ses!
;o)


TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!


1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...