Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

lördag 26 januari 2013

Vit CYKLAMEN

Det finaste vita sorten jag vet...en mini vit cyklamen!


Jag är helt usel på att sköta den här sorten växt...så hos mig lever den inte många veckor...Det kanske beror på att den vill ha mjuk vatten, det har vi inte hos oss här i Småland där vi bor ....eller så är det så enkelt att jag  inte kan vattna över huvud  taget växter man har inomhus. Föruttom orkideer och ...kaktusar...förstås
 ;-)

De som kan sköta Cyklamen blomman tipsar att man ska helt enkelt rycka ut de vissna blommorna , bestämt och just hela stjälken längst ner vid knölen, annars kan växtsaften som blir kvar kan vara orsaken till början av sjukdomar på växten ...så inte undra att den dör...eller hur?

 


TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

1 kommentar:

  1. Jag har också svårt med cyklamen men de är vackra och dina bilder är underbara.

    kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...