Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

torsdag 24 januari 2013

Rumänska kåldolmar


Vilken tur att jag sparade både jul-kåldolmar och jul-bröd i frysen!
Nu kan jag bara ta fram till mig själv en portion och njuta.


Skillnaden mellan dem rumänska och svenska kåldolmar är mycket litet. Förberedelserna är detsamma för båda länderna ...det är bara att de rumänska kåldolmar kokar man i en buljongsås gjort på tomat-pure och serveras endast med bröd och creme fraiche inte kokt potatis.
Prova du också om du har tillfälle nån gång så ska du se att det är värt att smaka.



TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

1 kommentar:

  1. Mm jag älskar kåldolmar! Tack för tipsen ang. Ny kamera !trevlig helg!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...