Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

fredag 4 januari 2013

Mössa del 2

Och...nu kommer jag med nytagna bilder på en lite annorlunda halsduk...med hela 3 st. tofsar...som är stickad med hjälp av tjocka stickor (hmm...heter dem så?) och bara för det tog bara två dagar att göra.
Super lätt och mjukare vid halsen!


 
För att variera lite grann så har jag lagt en svart rand ...man har ju så många svarta kläder på vintern så det matchar alltid något.
Mössan n r2 är mycket stabilare och varmare, kanske för att den är stickad med dubbla tråd.
Det lilla extra silver tråden i garnet fanns med från början, så fin, tycker jag, man måste ju kunna glittra lite gran på vinterhalvåret...och det är samma vita garn som är använt till både halsduk och mössa...det är bara bilderna som blev lite retusherade och fick olika vit-nyanser till slut.



TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...