Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

söndag 27 januari 2013

JAPANSK LÖNN

Jag har tittat nu på så många japanska lönnar, på alla bloggar som har minst en ...och eftersom jag ( äntligen ) äger en liten dvärg variant så kan jag knappt vänta till våren för att se om den överlevde de här super kalla vinter dagarna som vi haft nyligen.
 

Jag vågade inte köpa en riktig stor och fin japansk lönn i höstas , pga att jag bor på gränsen till zon 4 och lönnar av den sorten klarar sig upp bara till zon 3 ...och eftersom jag gav upp i letandet efter en stor och fin sort ....så har jag inte kunat lämna den här lilla busken i trädgårdsaffären och köpte den ...på prov (?!)
 

Här ligger den...vid kanten av vår altan , fast just nu, under snö och granris till vårens värme kommer tillbaka.



TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...