Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

onsdag 19 oktober 2011

Höstanemonen

     Idag bläddrade jag lite i Viivilla -tidningen och höll på att ramla från stolen när jag läste att mina 2 nyplanterade Höstanemone exemplaren (som man ser hur ljuvliga de är på inläggen Rabbatälskaren den 14/10) inte skulle klara vintern utan ett EXPERTRÅD! Man tänker ju inte när man köper plantorna på hösten att det är en dålig ide`...De är inte så praktfulla i sina blommande exemplar på våren...så man lägger inte märke till dem! Eftersom växterna inte tål blöta vid sina rötter på just vintern, så ska jag också prova med att lägga en frigolit-skiva över dem och hålla den på plats med en sten och ev.granris...
Dahlia knölen: inte så fin...eller hur? Nu står alla i källaren och villar i vintern. Är lite orolig för Chokladblommas "knöl" att den inte överlever ...Det vore en katastrof! Den är så otroligt vacker!
ASKA från pannan eller pelletsen...den du! Rena friskvårdmedlet, påstås i tidningen, bra för stimulering av vissa plantors knopp-sättning . Ska försöka komma ihåg att strö på mina pioner , rosor och bärbuskar.

See you later,
Karla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...