Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

måndag 24 oktober 2011

Gul lök och vitlök


Undrar hela tiden vem är det som har uppfunnit detta redskap? Den är nästan PERFEKT, billig (hittade den på en loppis för 5 år sedan för en 5-a) , går att diska i maskin, tar liten plats och den bästa : alla TANTERNA har ju en, utan skam! Det fick jag veta från min 80-åriga grannen ...I Rumänien så hade jag ALDRIG kunna visa att jag använder den här hjälpmedlet i min matlagning. Det är inte ens tillåtet att kolla i kokböcker: en RIKTIG hemmafru behöver inte hjälpmedel i köket !!! Det kanske är just därför jag hade inga kunskaper om mat innan jag kom till Sverige , för 20 år sedan :(
Har ni också TILLFÄLLIGA skyltar till trädgården? Så ser mina ut! Snabbt och enkelt- en skriven lapp, tape och tandpetare... innan man får bestämma sig för några "permanenta" som t.ex. skyltar i betong ( om du kollar på inlägget: Rabattälskaren ) Jag köpte min alldeles nya vitlök från plantskolan, och planterade den i en av pallkragarna bredvid växthuset.
Här ligger mina experiment Vallmo och Persiljan som ska villa inför vintern och vakna i rätt tid till våren.

See you soon friends,
Karla.

Trädgårdsbloggar.se - trädgårdstips från trädgårdsbloggar

Trädgårdstips från trädgårdsbloggar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...