Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

söndag 25 maj 2014

Växthuset just nu


Hej på er alla mina bloggvänner!
Jag vet att jag kanske borde skriva oftare på bloggen , ibland kan det vara att jag kanske lägger ...för många bilder på en gång istället...men ingen är ju perfekt...jag får göra som ...det kommer
:-)


 Efter gårdagens åska var det ganska skönt att bara lägga sig ner i växthuset och läsa några timmar...det kallar jag för riktig avslappning!
Till och med katten Grasie slappade en kort stund ...

 Nu är allt vad jag planerade för iår...planterat i växthuset, paprika, gurka och tomatplantor.
Äntligen!

 Tomatsorterna är köpta från Impectas fröhandeln...4 sorters.

 Paprika sorterna är både från rumänska frö...och de bästa plantor jag fick fram var faktiskt från ICAs egentagna frö...en röd liten god söt och bucklig paprika som jag åt förra året.


Och gurkurna är blandade sorter, en rumänsk, en Impectas ej bitter sort ...och en som jag inte har riktigt koll om den kommer att smaka bra...alla små gurkor den här gången.
Hur går det med era sommar grönsaker?


TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas det går bra med allas sommargrönsaker.

    SvaraRadera
  2. Du har det riktigt härligt i din trädgård. Nu när det mesta är på plats så ser vi fram emot goda skördar.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...