Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

fredag 23 maj 2014

Mina nya tulpaner

Hej på er i den fantastiska sommarvärme vi fick i några dagar!
Jag dricker massor med vatten...men ibland känner jag lite yrsel , kanske beror på att man är ju inte van med detta väder...
Precis innan solen kom tillbaka så har jag tagit de här bilderna på mina nya tulpaner jag köpte förra hösten och grävde i rabatten med massor av benmjöl.


Tyvärr så ser det ut att andra tulpaner från året innan , alltså förra årets fantastiska blommande....har bara fått blad och en enstaka liten tanig blomma...inte roligt!
Så nu har jag tagit ut dem...de såg ganska ledsna ut...lökarna är ok, och ska torkas med sina kvarlämnade blad i ett rum ,där det är lite svalare än vad man har i huset.
Jag vet inte om jag gör rätt...de är inte i jorden , de ligger lösa och drar sin lilla näring från det de fått iår.
Är det någon som har mer erfarenhet av tulpaner?
Mycket tacksam för tips...
J



Jag får nästan tårar i ögonen så fin den här sorten är...eller hur?



TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...