Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

lördag 10 maj 2014

Plastväxthuset

Hej på er allihopa!
Nu fick jag lite tid över för att skriva ett inlägg...det har blivit lite sällan med just detta, ber om förståelse...för mitt skiftjobb kräver så stora krafter nuförtiden ;-) ...när man har blivit ...till åren.
Så till saken:
Bubbelplast växthuset är fullproppad med växter som skriker efter att bli omplanterade ute i naturen och i den riktiga glasväxthuset där de borde trivas mycket bättre...



Tomaterna har alldeles för små krukor att suga sig näring av...tur att jag kom i tid på att några långtidsverkande näringskulor vore bra att stoppa i krukorna vid omplanteringen för 2 månader sedan!


 Jag måste verkligen komma ihåg att fixa fler tagetes...de tar sig bra och växer som det skall i pluggboxen.



De här fina blandade färg av sommarblommor har jag köpt på nätet och det ska bli spännande att se om de blir lika fina som jag önskar...vita sorten brukar jag ha på framsidan av huset i små svarta lådor ...mycket tacksamma sommarblommor inget särskilt skötsel krävs.


TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

1 kommentar:

  1. Som vanligt har du mycket härligt på gång. Den senaste veckans bistra väderlek har satt många käppar i planteringshjulen här på Getingstorp, men det mesta är inhandlat, förberett och klart för att sättas i jorden.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...