Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

fredag 15 november 2013

Kaffeservis


Hej alla glada människor!
 
Kolla här vilken fin gammal kaffeservis jag har fått från min snälla granne Ingalill för att jag har hjälpt henne nu när hon går i en svår depression period...hoppas att hon går över detta snart ...för att hon har redan suttit i över en månad instängt i huset med mediciner som vårdcentralen ska kolla om det passar henne.
 

Servisen är knappt använt...en Rörstrand från 1954 ,11 koppar och 12 assiett , gräddskål och sockerskål...som jag har tänkt använda , fast kopparna är små, de ska ligga i ett vitrinskåp i köket , belyst med "champaniefärgat ljus" (!).
Jag antar att man ska ha varmvatten i kanna innan man serverar kaffet...som man gör med termosar...en sådan fin kanna har jag aldrig ägt!
Visst är den fin?



TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...