Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

måndag 25 november 2013

Jul-Kransar

Hej på er mina vänner!

I fredags har jag och mina 4 krans kompisar gjort "några" julkransar ...som traditionen kräver inför 
FÖRSTA ADVENT
som snart skall vi fira!


Det är över 10 år nu, vi har haft den här härliga stunden på året, nuförtiden går det väldigt fort, med fika och all det kräver för att göra bra kransar som håller hela jul perioden , har det tagit bara 3 timmar att göra 14 st. ...ungefär 3 / person...
inte illa, eller hur?


Här får ni se några detaljer som är nya för iår...jag hittade inte mina krans-pynt från förra året...så det blev ganska annorlunda för mina kransar :
lite fårpäls som skall föreställa stjärnor med en röd filt-blomma i mitten ...och vanlig lava med ett grå band som tack och lov jag hittade i en av källar-hörnen...det finns mycket "huller om buller" i hela huset nu när hantverkarna har anlänt inför det stora köks-projektet...


Jag måste säga att glitter är det bästa pyntet för en julkrans som ska kunna ses från vägen utanför huset...
det ska jag komma ihåg nästa år!


Hoppas ni fick lite inspiration nu...det är ju bara några dagar kvar till Första advent ...så man hinner att snurra ihop en krans ...
Lycka till!




TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

2 kommentarer:

  1. Åh, så vackra kransar ni gjort och vilken jätte rolig tradition ni har sånt ska man vara rädd om och nu blev jag jättesugen på att gå ut i skogen och skapa lite!!!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Det är en imponerande och vacker kranssamling du och dina kranskompisar skapat.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...