Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

fredag 20 september 2013

Frösamling

Godmorgon bloggvänner!

Efter 7 hela tunga arbetsdagar utan blogg skrivande...vet inte om det är det eller den lilla Sudden som tar så mycket av min tid vid datorn...men i alla fall nu är jag tillbaka till inläggen och ska försöka skriva oftare så att ni inte försvinner och glömmer mig helt !



Att samla frö är ett jobb det också, torka och packa in dem i sina kuvert och in i kylen till förvaring är inte alldeles för lätt...att leta och plocka är terapi , men att ha en plats någonstans i huset utan det ser stökigt och aldrig städat på grund av mitt intresse som tar plats, är inte så lätt...
Undrar verkligen om det finns en bra lösning ...snart kommer ju in alla växter som skall vinterförvaras i källaren och om man tänker på alla pelargon plantor som man vill behålla...ja , den här sommaren så har de gjort ett bra jobb här hos mig, är verkligen tacksam att de blommade som aldrig förr och jag fick njuta av ett ovanlig rikedom av pelargon blommor som gav allt den här gången.


Jag hoppas jag kommer väl ihåg nästa vår att jag ska satsa på mindre små blomplantor att sås...som tagetes , rosenskära och högst ett par sommarblommor till...därför det är ju så lätt att man vill ha mer och att sköta allt man har i trädgården med bevattning och all det innebär på våren känner jag att det blir för tungt ...med åren...så "skärp dig Karla" säger min innersta jag och se till att fröna blir fler ...men av samma sort 
;-)

TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

3 kommentarer:

  1. Så duktig du är som plockar och spar. Jag nöjer mig med vallmo och krasse. Resten får bli nytt nästa år.

    SvaraRadera
  2. Du är verkligen flitig.
    Varje år säger jag att jag ska minska, sedan när våren kommer så är det ju så roligt.
    Det blir mycket vattnande, speciellt en sådan här fin sommar som vi har haft :)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Det där med att minska trädgårdsutbudet brukar inte vara helt lätt. Det är ju lite andra känslor som styr när våren kommer. Trösterikt är ändå att ju mera man har desto mera får man tillbaka.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...