Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

lördag 28 september 2013

Chokladblomma på höstens kant


Varför är det så svårt att få en bra bild på just mörka blommor?
Det färgen jag är ute efter är den som syns i den vänstra sidan av fotot...jag lyckats aldrig att fånga den...men tack och lov det vet ju alla hur fina Chokladblommor är!
Iår har jag köpt 3 små taniga plantor som jag har drivit upp till en riktig stor kruka i början av sommaren och nu tänkte jag vänta och se om man kan plocka frön från de sista blommor. Men nehej ... det finns inga att ta!
Har hört att det är knölen man ska kunna övervintra men ...det finns ju ingen knöl! När jag köpte dem som små plantisar så såg det ut som vanliga frödrivna växter...så hur ska man göra?
Det skulle vara kul att lyckats få fram egna små...för dem är så otrolig fina och blommar hela sommaren, likaså fina i vas.
 

Så ...får jag väl nöja mig med att torka de som ...eterneller (?) så länge!



TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...