Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

onsdag 8 oktober 2014

Tallrikställning


Äntligen har jag hittat en tallriksställning som passar i vårt lilla nya kök...vad jag har letat...
Eftersom det inte finns så mycket plats att ha saker i köket så var det nästan ett problem att hitta en lösning med både väggen och önskan att ha en tallriksställning, för jag tycker att det hör nästan till i ett klasiskt ljus kök.


Ställningen är handgjort i metall målad så att det skall se ut att den är rostig... så det var svårt att hitta 2 st. delar som liknade varandra. Jag tycker det syns på bilden att det är lite snett upphängd...eller så är det bara synvilla eftersom tallrikarna jag hittat i skåpen är inte i samma storlek.


De tre tallrikar ( nr:1, 3 och nr:5 ) på bilden ... är köpta i Rumänien , mamma gav mig dem och den med gula blommor tillhör inga servis som dem andra , ett väldig vanlig traditionell porslin fat som de flesta rumäner envisas med att ha i vitrinskåpet utan att ha den minsta användning av själva tallriken.
Så...jag är också väldig rädd om det.
:-)
 

TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...