Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

torsdag 19 juli 2012

Kort semester ÖRTAGÅRD

Hej!

Det finns ett ställe som heter ÖRTAGÅRD på södra Öland där man bara MÅSTE besöka!
Tyvärr så kan jag inte lägga ut alla mina bilder därifrån för att övertyga er ...men ni måste tro mig 
EN STOR FAVORIT !


Bakom affären kan man se detta:


Ordning och reda!
Det gillar jag!




Mannen köpte en flaska med "Långe Erik"
brännvin kryddor...
Kummin, fänkål, anis , koriander mm
luktar bra ...men jag tror inte det smakar så bra ändå när resultatet blir färdig ( drucket).
Jag köpte Rosenrots dryck för att pigga upp mig lite och en Aronia saft blandat med rabarber som är mer än GODKÄNT!
Nu måste jag bara skaffa mig en Aronia-buske...men vet inte om det kan finnas i handeln...
vet ni?



TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

2 kommentarer:

  1. Snacka om att komma rätt på sin semester.

    SvaraRadera
  2. Hej på dej!
    Jag har också varit där i sommar. Håller helt med dig att det är värt ett besök.
    Kram Agneta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...