Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

måndag 4 juni 2012

Konfirmation del 2

Hej på er mina blogg-vänner!

Äntligen lite nyheter från gårdagens konfirmation!
En lyckad dag med "nöjda" konfirmander och ...kall blåsigt väder.

Prästen var suverän! Konfirmanderna kunde ...nästan alla frågor , maten blev färdig i tid och tårtan smakade ovanligt bra!
;o)



Blommorna var tacksamma, och doftade underbart. I lördags plockade jag och min mamma ( som kom hem till oss från Skåne ) både vita syrener och liljekonvaljer. 



Inga svenska jordgubbar...nej... men dem här dög ganska bra ändå, luktade i alla fall ...jordgubbar!
Min mamma var på strålande humör, vilken tur att hon kom och hjälpte mig...den här gången orkade jag inte lika mycket som vanligt...vet inte om det är åldern som spökar eller bara...stress.


Konfirmanderna fick ta emot både Bibeln och Psalmboken som var stora och väldig fina . Hoppas ungdomarna tar hand om dem och någon gång i framtiden använder dessa böcker...jag tänker givetvis på fler besök i kyrkan som bröllop...dop...man vet ju aldrig...


En bra dag med goa kusiner och tillräckligt med pengar till konfirmanden från gästerna! Har aldrig sett grabben så nöjd!


TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

1 kommentar:

  1. Vilken fin tårta! Ser jättegod ut!
    Får bara äta sånt med ögonen nu...:-(

    Har en ny tävling:
    http://ullevidsdal.blogspot.se/2012/05/tavling-fiskars.html

    Kram Helene

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...