Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

onsdag 22 februari 2012

Pressade blommor

Hej!
Nu får ni se lite bilder på just pressade ting från förra året.
Är det någon som har den här fina japanska lönn-busken i sin trädgård?
Jag skulle så gärna vilja veta hur och var den trivs bäst ( jag bor i zon 4-5 ) , för jag ska nog köpa en i vår ...har längtat i några år nu efter denna fina busken och nu har min man gått med på att hjälpa till och gräva!
Det handlar om en kubik meter jord ...så jag behöver starka armar!


Trädgårdsnejlikorna var röda från början...så ser de ut nu under glaset. Den andra blomman är egentligen en chokladblomma som jag inte lyckats få mer liv i moderplantan...men den var mycket fin, en av mina favoriter...men jag tror inte jag kommer att försöka igen att driva upp en till efter övervintring...för jag mår för dåligt när jag misslyckas...först min stora fina rosmarinträd och nu chokladblomman.



TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...