Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

söndag 12 februari 2012

Nybakade baguetter

God morgon, gott folk!
Är ni sugna på lite nybakade hemlagade baguetter ibland?
Då kan jag tipsa er att det kan vara otroligt enkelt ...om man bara kommer ihåg att blanda till degen på kvällen innan man går och lägger sig för natten!

Nu brukar jag inte lägga massa lååånga recept på bloggen...men detta är ju så kort så ni hinner inte bli trötta av att läsa det ;o)

                             3 g jäst ( 3krd )
                             3 dl vatten
                             6-7 dl vetemjöl special
                             1 1/2 tsk salt

Du rör allt till en ganska lös konsistens degblandning, lägger på ett lock el plastfolie, väntar minst 8 h ( eller går och lägger dig 8 h ;o) , tar all deg massa ( på morgonen ) upp på en plåt och grädda in i ugnen tills du tycker själv att det ser färdigt ut, i typ 250 grader varm ugn.
                 Sesamfröna hade jag i skåpet sen tidigare...det blir en speciell smak av dem...Mmmm!

En stor kopp kaffe till baguetterna ....efter det behöver man ingenting på flera timmar, så nöjd man känner sig!

TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

2 kommentarer:

  1. Åhh! Gott med nybakat!
    Försöker alltid ha torrjäst hemma i fall jag får lust att baka, blev lite inspirerad...:)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Åh vad gott det ser ut!
    Snart ska vi till grannarna och fika och äta tårta :-)
    Så jag får hålla mig till det.

    Kram Helene

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...