Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

söndag 22 februari 2015

Sådd 2015

Hej på er!
Har ni haft det bra i helgen?
För mig var det bara jobb och de närmaste 3 nätterna jobbar jag också ...så just nu ser jag fram emot att vända på dygnet.
Så nu till tipsen...


 En liten skör planta som jag skolat om från frö-groningens små gömmor behöver stöd , särskild om den är av gurk-sort.



Mina beprövade redskap till detta är en vin-lock (kork) , en serverings liten gaffel, små plast-skyltar jag klippte från en gammal underlägg, en permanent penna , vanlig bindningstråd och en liten sax...allt man behöver för att arbetet ska bli både trevligare och roligare nu i februari-tider.

Grillpinnar är utmärkta att ha som stöd tillsammans med ståltråden som är lätt att böja och skonsamt mot plantans stjälk.



TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...