Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

torsdag 19 februari 2015

fästingar


Jag gillar inte att det blir för varmt de närmaste dagarna...
Är det inte lite för tidigt?
Blir vi av med alla de otäcka småkryp som parasiterar på oss och våra små djur?


När vi kom hem från husvagn-semestern förra året så hittade jag denna otäcka sak ...alltså den tjocka fästingen, förstås.
Den lilla insekten...som jag glömt namnet på just nu, får gärna komma fram , den är nog den enda storleken på kryp som jag tål...annars brukar jag skrika fruktansvärt löjligt när jag kommer i närheten av varelser som är både små , snabba och har massa onödigt många...ben!
;-)



TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

1 kommentar:

  1. Dessa gillar vi inte!
    Får ut med snigelpellets imorgon tror jag.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...