Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

torsdag 4 september 2014

1500 talets dofter


Jag läser just nu "Karin Månsdotter" en bok skriven av Maria Gustavsdotter , en av mina just nu favorit författare...och ville så gärna dela med mig till er av ett stycke som förgyllde hela min dag idag :
" Karin skulle kunna dansa på samma sätt hela natten.Där fanns knappt tankar, bara musik och kungs Eriks händer och hennes fötter.Då han drog henne närmare sig blundade hon ett ögonblick och drog in hans doft.Han luktade mat och vin naturligtvis, men också lavendel från linneskjortan och milt av rosmarin från den broderade yllejackan."



Gillar ni också dem dofterna?


De växterna kallades för de nyttiga växterna , på 1500 talet...så synd att vi inte tar del av dem lite mer i vår moderna tid...skulle gärna vilja veta hur man bevarar just de dofter som är avbildade här i inlägget på bästa sätt!




TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...