Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

onsdag 10 juli 2013

pipi

Hej!
Den här lilla fågel har träffat vår köksfönster här om dagen och hamnat på gräset ganska "groggy"...
Kan ha varit en oerfaren fågelunge för när jag tog upp den i handen så sa den inget och var inte rädd alls för mig!
Jag ville bara få lite liv i stakars liten för att få den flyga iväg för vi har ju två (farliga) katter på vår lilla trädgård och man vill inte ge dem sådan mat...


Ja...Peppe satt i trädet och spanade som vanligt efter andra små fåglar...men den här fina lilla en fick han inte!


Ganska fin tycker jag...allt på fågelungen var helt underbart PERFEKT!
Färgerna, vingarna, ögonen...ja allt!
Plötsligt så fick han/hon ett ryck och pep 2 gånger (ganska piggt) och flög iväg som ingenting har hänt!



TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

1 kommentar:

  1. Vi hade en fönsterkrasch i växthuset av en hackspettsunge för nån vecka sedan. Efter lite ömhänt omvårdnad av D så flög den iväg som om inget hänt. Vår katt Sigge bryr sig inte om några fåglar.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...