Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

tisdag 21 maj 2013

Moldavien del 2

Idag ska jag berätta lite gran om min farsans hemby...
Efter en kvart av promenad på de varma små gatorna , så såg jag en äkta KVITTEN TRÄD , på engelska kallas : QUINCE TREE tror jag ...och bad en kvinna låta mig ta en bild på de otroligt fina blommor den sortens träd har.
5 min senare så kom det människor fram som kände igen min far och trodde inte sina ögon att de hade chansen att träffas igen.


Hos en av dem ...som visade sig vara en avlägsen släkting fick vi se hur fina deras djur har det, hur skötta trädgårdar och hur gästvänliga dem verkligen är!


Visste ni att en kalkon hona kan ta hand om upp till 40 st små kycklingar , från små ägg tills de blir riktigt stora för att klara sig?
Vi kunde se deras hemgjorda medel som räddade små liven för att bli tagna av rovfåglar.
Om man håller små kycklingarna i famnen i typ...30 sekunder....så somnar de av värme och trygghet  så söta...


Ser ni blommorna jag pratade om, stora som petunior!
Mat och dryck fick vi och leka med de goa små kattungarna med !



TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...