Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

lördag 18 maj 2013

Klassträff i Rumänien

Hej på er mina bloggvänner !

Nu har jag äntligen kommit hem från min resa ...efter 11 år och "givetvis" ska jag fixa några collage med vad jag varit med om i den varma Rumänien!
;-)


Vi blev bara 8 st gamla (?) elever som träffades efter 26 år pga att jag kom tillbaka till hemstaden Sibiu och att min kompis Mihaela kom från Tyskland. 4 år på gymnasiet som slutade 1987, aldrig träffats efter så många år , mycket pga många rumäner flyttade ifrån landet efter 1989 när gränserna öppnades och man fick skaffa pass och kunde resa utomlands utan trycket från den gamla kommunistiska regimen...


En underbar "Långfredag" innan den rumänska Påsken som var lite sen iår pga den ortodoxa delen av kristendomens regler...


Far och son...Sorin såg precis likadant ut som sin son när vi slutade Gymnasiet ;-) ...men det kan man inte säga om Ioanas dotter som kom senare och hämtade sin mor med bil för att Ioana bröt benet och gick i kryckor...


Den absolut bästa glassen jag har smakat , kan varmt rekommendera om ni besöker någon gång Tango Grill i Sibiu Rumänien !


6 timmar senare...vi stog faktiskt en hel timma utanför innan dem åkte hem till sina familjer, så mycket skratt, gamla minnen från skoltiden, nyheter om gamla lärare och telefon samtal med skolkamrater som inte kunde närvara .
Tack för en underbar kväll!


TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

1 kommentar:

  1. hallo carla sint incintata de blogu tau, cind am timp ma uit cu placere te pup cu drag TUTI

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...