Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

tisdag 13 augusti 2013

Bigaråer

Sommarens bär!
Det godaste jag vet!!!
Stora ,saftiga och helt perfekt med en stor tallrik med tvättade bigaråer...bara för mig själv ibland...ja...himmelriket!
Jag önskar att jag ägde en stor gammal bigarå-träd , precis som på ett ställe utanför vår byn, en gammal gård med två gigantiska sådana träd precis vid ingången av huset.
Hur många gånger har jag funderat på att fråga om man kan hjälpa till vid skörden av de fina frukten...men mannen säger att just detta gör man inte i Sverige...fråga nåt så dumt...och varje långpromenad på somaren så "dreglar" jag rejält och ser hur allt blir ju fågel mat.


Jag får nöja mig med vad affärerna erbjuder...så många bigaråer är väl inte så bra för magen...eller hur?
;-)




TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

4 kommentarer:

  1. Det var en riktig kärleksförklaring till bigarråer du avgav.
    Vi har ett träd men det ger än så länge sparsamt med skörd. Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Det var det dummaste jag hört.
    Självklart ska du fråga om skörden.
    När vi bodde i stan hade jag sjå att bli av med all frukt och de första åren kom en gammal farbror o en dam och plockade äpplen o päron. Tycker det är tråkigt att den vanan försvann. Så efter det ställde jag en hink eller låda på trottoaren med frukt eller för den delen med blommande syrener med en skylt. Varsågod och ta! Tyvärr var det inte många som gjorde det vilket är synd för det blev att kasta dem.

    Har i år planterat ett sötkörsbärs träd, hoppas det ger något nästa år :-)

    Kram Helene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha Ha Ha ! Det ska jag säga till min man :" Ser du ...jag kunde väl ha frågat !" ;-)
      Jag kollade på er nya altan...det kommer att bli SUPER, ha det bra,Karla.

      Radera
  3. Hej där!
    Klart du skulle frågat! Nu kommer du ihåg det till nästa år;-)
    Hoppas du haft en skön sommar !
    Kram /Jordråttan

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...