Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

torsdag 20 december 2012

Daddelbröd


Dadelbröd med råg och valnötter.


Det är tack vare Leif Mannesrströms julbok jag fick i julklapp förra året från ICA ...jag fortsätter bli inspirerad den här julen också! 
Allt jag gjord förra året från hans bok ska vara den här gången med, så enkla och goda tips han visar.
Som den här super enkla daddelbröd som är så god! 


2 dl grovt rågmjöl, 5 dl vetemjöl special, 1/2 packet jäst, 10 urkärnade dadlar, 1 1/2 dl valnötter, 2 msk rapsolja, 2 1/2 dl fingervarmt vatten och 2 tsk salt.
resten kan vem som helst som har bakad en vanlig rågbröd, riktig vanlig bröd recept.



Brödet är underbar gott med saltat smör och lagrad ost!
Prova den någon gång och jag är säker att ni blir super nöjda med resultatet!



TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...