Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

onsdag 24 februari 2016

Vår ?

Idag känner jag en början av ...vårkänslor (?) ... Hundpromenaden gav mer känsla (?) än vanligt. Solen var framme, de här fina vårblommorna med sin fräscha doft ...jag känner doft ...och jag minns inte att sådana små lökblommor ger doft från sina sköra gula skapelser.

Efter en fruktansvärt huvudvärk och en välkomnande smärtstillande tablett jag tog innan jag gick och lade mig igår natt ...huvudvärk får alltid när jag drar ner på sockret... så känns det igen att allt faller på plats. Kanske är det ändå vårkänslorna som spökar . Och det här med sockret. Om man bara tror på det riktigt starkt att det är just det som gör en mindre piggare, lätt irriterad, orkelös och riktigt beroende av att jämt äta nåt...ja , då har man plötsligt svaret på varför man får huvudvärk och oron försvinner på en gång. Nästan som religion... så kan jag beskriva det för att många gånger jag känt avund för att jag inte har någon andlig tro ...och när man tror på nåt starkt ...då minskar ångesten och tron och hoppen om en bättre framtid kvarstår. 

Känner ni det... ibland ?


1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...