Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

tisdag 9 december 2014

Pepparkakshuset 2014


Hej på er mina bloggvänner!
Här får jag presentera mitt pepparkakshus...som är en enkel och lätt variant att göra varje år!


Jag har slutat baka huset själv därför det blir alltid fel , antingen är degen för mjuk eller så går den sönder efter bakningen...så jag köper delarna från ICA-s pepparkakshus och gör en egen med massor av godis!


Lika kul varje år måste jag säga, i år har jag köpt glittrig material för att fästa godiset.
Glitter glasyren är lättare att hantera än den hårda färgade kristyren som finns att köpa färdig.


Det bästa med den sortens pepparkakshus är faktiskt tiden den tar att fixa i ordning !
Knappt en timma sammanlagt med fästning, torkning och pyntning!





TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

1 kommentar:

  1. Ser både gott och fint ut. Har inte gjort pepparkakshus sedan barnen var små.
    Ha en skön kväll
    Annika

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...