Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

torsdag 23 maj 2013

Sibiu, min hemstad

Jag flög ensam efter 11 år till SIBIU genom Munschen smidig resa ...men ack så farlig!
;-)
Flygrädd?  Jajamensan!


Framför höghuset jag bodde förr innan jag flyttade till Sverige för 23 år sedan...lite finnare än förrut, kanske pga grönskan, i Sverige hade vi fortfarande 0 grader på nätterna och inget gräss i trädgården.


Några gånger fick jag prova att ha hund, Dino, en imperial pechinez , tror jag det heter...underbar liten 3 årig som jag mutade med hund-godis det första jag gjorde när vi träffades hos min huresvärd D.Jenny.


Eftersom vi skulle fira påsk och min Moldavien resa tillsammans med min far närmade sig ...så firade vi den rumänska ortodoxa Påsken tillsammans med underbar god mat och dryck tidigt från morgon till kväll.




Jag kommer att dela min vistälse i Sibiu i några delar...Påskmaten, Blommorna, Hundarna, och Vännerna.
Titta gärna ...för snart ska jag byta tema som bloggen kräver:
En dagbok om trädgård, mat och katter !
;-)


TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...