Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

lördag 5 maj 2012

Ett persiko-träd


Hej!

Vad säger ni om ett helt underbar ...under ?
Jag var på plantskolan och såg detta fina exemplar:
 PERSIKO TRÄDET :
RIGA!
Jag tror att jag gick omkring fram och tillbaka och hjärnan "sprängdes" av koncentration....hur skall jag göra....söderläge i trädgården...zon 4-5 jag bor i...hmmm
Jag köpte det till slut och planterade det precis vid entrén i växthuset.
Vi får väl se om den överlever...


Blomknopparna är hur söta som helst ! Hoppas verkligen på frukt till sommaren!
Man ska vara försiktig med att beskära kraftigt ett persiko träd...det kan börja blöda om man gör det på våren fast man kan läsa om detta på odla.nu att "man behöver eventuellt beskära persiko trädet både före växtsäsongen och efter skörden, för att få plats i växthuset."


Polinera med en mjuk pensel ska man också göra, eftersom persika blommar så tidigt att inga insekter flygger ännu.


TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

2 kommentarer:

  1. Lycka till med ditt träd. Det ska vara den bästa sorten, jag köpte ett förra året och det har överlevt vintern i Skåne.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  2. Lycka till och hoppas det går bra, min faster hade ett persikoträd vid sin husgavel och det gav massor av frukter.
    Ha en fortsatt fin helg.
    Lotta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...