Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

fredag 13 mars 2015

Hortensia

Hej!
Jag har inte kunnat lämna den här fina Hortensia sorten som finns just nu i affärerna...visst är den ...annorlunda?


Det är visst en ny sort som har en kompakt växtsätt och skall hålla sig låg.
Jag har inte planterat den i surjord sort som den ska , eftersom Hortensia växter gillar den typen av rododendron jord...ska ge den senare en liknade näring istället...ifall jag lyckats hålla den vid liv, förstås.
Det är alltså lågt Ph-värde som gäller som näring.



Namnet var lite lustigt...kanske inte så svårt att komma ihåg den eftersom blommorna är lite...
Curly Wurly, eller hur?


TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...