Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

tisdag 13 november 2012

Sundaville hösten 2012

Hej!

Ska man verkligen spara sommarblommorna man köpt på vårmarknaden i tron att dem blir lika fina och fulla med massa blommor ...hur mycket man än försöker?
Säljaren sa ju till mig:
"Om du är riktig duktig så kan du spara växten och se den blomma nästa år! "
Ja...om du är riktig duktig...


Jag har försökt och fick inte en enda blomma i somras...de kom i november...några få.


Det är inte värt att spara den här fina växten , tycker jag. Den kostade 150 kronor i maj månad förra året, hade fantastiskt många blommor hela säsongen, sen tog jag fram den och planterade om i januari, gav den näring och tog väl hand om den när lössen kom i juli ...och vad fick jag?
Massa blad.
;o(
Fina men inte ens i närheten av den maffiga blomningen man fick skåda i juli månaden...


Vad sjutton ska jag göra med denna växt nu? Jag vill ju inte ..."döda" den heller...men det är inte värt att vänta ett nytt år på samma sak.
Därför älskar jag pelargoner...
Visst är dem... tacksamma?

TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

1 kommentar:

  1. Du kanske pysslade om den för mycket? jag menar att den fick för mycket god näring så den bara ville producera blad? Testa och håll den på diet???

    Håller med dig om vanliga pelargoner - DEM kan man allt lita på!!!

    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...